مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23015 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

همسرم از نظر سني وفكري با من هم كفو نيست، راه چاره چيست ، طلاق ياازدواج مجدد؟
به نظر مي رسد به جاي ازدواج مجدد راه چاره نزديك تر و بهتري داريد. همان گونه كه خود مرقوم فرموده ايد همسر شما سيزده سال بيشتر ندارد و هنوز در آغاز راه زندگي است. بنابراين به خوبي مي توانيد او را تربيت كنيد و آموزش دهيد. در اين صورت هم كار فرهنگي كرده ايد و هم مي توانيد همسر خود را آن گونه كه مي خواهيد بسازيد. اين مسلم است كه هر همسر ديگري را انتخاب كنيد با او هم اختلاف و ناهماهنگي هايي خواهيد داشت. به بيان ديگر زن و مرد دو جنس ناهمگونند كه بايد مدت زمان زيادي با هم باشند تا يكديگر را درك كنند. اما اگر رابطه را به صورت استاد و شاگردي درآوريد بسيار زودتر به نتيجه خواهيد رسيد و توجه داريد كه چون حتما مدت زماني با هم درگير بوده ايد يا او مورد اهانت و تحقير واقع شده است نمي توانيد از همان ابتدا رابطه استاد و شاگردي را پياده كنيد. به همين جهت بايد ابتدا با يك مسافرت به مشهد يا زيارتگاه ديگري رفتار خود را عوض كنيد وحتي اگر لازم شد از او عذر خواهي كنيد تا نشان دهيد كه كاملا عوض شده ايد و او را دوست داريد و به او عشق مي ورزيد. با اين تغيير او كاملا مطيع شما مي شود و مي توانيد او را دگرگون سازيد تا همسري خوب با فرهنگ مفيد و همفكر شما باشد. به هرحال از تعصبات محلي و حادثه اي كه اجبارا براي شما پيش آمده بهترين استفاده را بكنيد. توجه داريد كه پيامبر اكرم(ص) اول با زني پير و مسن (حضرت خديجه) ازدواج كرد و در پيري و سن بالا با دختري جوان (عايشه) كه از لحاظ فكري هيچ با اوتطبيق نمي كرد ازدواج نمود ولي اخلاق خوب و عمل پيامبر اكرم(ص) از او زني ساخت كه به هر حال تا آخر همراه پيامبر اكرم(ص) بود. از طرف ديگر طلاق دادن همسر يا ازدواج مجدد علاوه برگرفتاري هاي اقتصادي و اجتماعي آن قدر روحيه انسان را عذاب مي دهد و انسان را از نظر روحي گرفتار مي كند كه به هيچ نحو از راه پيشنهاد شده ما آسان تر نيست. به نظر مي رسد كه تقريبا جواب سوءالهاي شما داده شد. اميد آن داريم كه اين راه حل را برگزينيد و امااگر تصميم گرفتيد كه خداي ناكرده او را طلاق دهيد. چون با او عروسي كرده ايد بايد تمام مهريه را بپردازيد و راه چاره اي نداريد و فقر و بي نيازي در اين مسأله تأثيري ندارد و به هر حال هم از نظر قانوني و هم از نظر شرعي بدهكاريد. اما گرفتن همسر جديد. يعني انتخاب زندگي با دو همسر معمولا در ايران سابقه خوبي ندارد. چون زنان ايراني همه نسبت به هم حساسند و هر روز هر يك مشكل خاصي مي آفرينند كه معمولا افراد دو همسره را پشيمان مي كنند و ان شأالله كه شما تجربه بد ديگران را تجربه نكنيد. يادآور مي شويم طلاق دادن حرام نيست ولي مبغوض ترين حلال ها نزد خداوند طلاق است شما با طلاق دادن همسرتان كه قاعدتا او نيز برخلاف ميل خود و به اجبار محيط همسري شما را پذيرفته است گناهي مرتكب نشده ايد. اما اين به آن معنا نيست كه پس از طلاق وجدان شما راحت باشد و از پيامدهاي آن در امان باشيد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.